Γ2


 ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΤΜΗΜΑ ..Γ2
Άσκηση ορθογραφίας

1)Συμπλήρωσε τα γράμματα που λείπουν στις παρακάτω λέξεις και τόνισε όπου χρειάζεται:

Θάλα.........        σχολ.....    Σεπτέ............ ,     αρχ..ζ...  ,    μαθ..τ...ς,     Ελ.......δα
ξαναγ...ρ...ζ... ,  θραν...ο,     βιβλι...π...λ...ο,   β..βλιοθ...κ... ,   δαν...ζ...  ,  ...θουσα,
γραφ...ο ,     διε..θ..ντ...ς

2)Γράφω τα παρακάτω ουσιαστικά όπως στην ονομαστική και γενική του πληθυντικού αριθμού.

η μέλισσα     ............................, ...................................
η εποχή   
 η αλεπού
ο παππούς
ο γιατρός
ο έμπορος
ο μαθητής
 το βουνό
Το λιμάνι

Να συμπληρώσεις  σωστά το οριστικό άρθρο στα παρακάτω ουσιαστικά  προσέχοντας τη πτώση που βρίσκονται.

.......βοσκός       ........δέντρου    .......ειδήσεων    ........μέλισσας
.......ποταμούς   ..........βουτιές    .........κύκνοι    ........άλογα






ΤΜΗΜΑ Γ2   ΙΣΤΟΡΙΑ
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ  ΣΤΟΝ ΤΡΩΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ

1) Κυκλώνω το σωστό:
 α) Μητέρα του Αχιλλέα ήταν:
Αφροδίτη,    Εκάβη,   Θέτιδα
β) Την κόρη του Αγαμέμνονα την έλεγαν:
Ιφιγένεια      Κασσάνδρα    Ανδρομάχη
)γ)  Το χρυσό μήλο το έστειλε:
η Θέτιδα,    η Έριδα    η  Ήρα



2)ΓράφωΣ(σωστό) και  Λ (λάθος) δίπλα σε κάθε πρόταση.σε
α) Ο Αστυάνακτας ήταν γιος του Πάρη;
β)Ο Πάρης χτύπησε τον Αχιλλέα στην φτέρνα;
γ)Η Εκάβη ζήτησε από τον Αχιλλέα το σώμα του Έκτορα;
δ) Ο Φιλοκτήτης σκότωσε τον Πάτροκλο;
ε)Ο πόλεμος της Τροίας κράτησε 11 χρόνια;

3)Γράψε δίπλα σε κάθε πρόταση το σωστό όνομα:
Αρχηγός τωνΑχαιών στην Τροία  .....................
Άρπαξε την ωραία Ελένη..................
Πολέμησε στη θέση του Αχιλλέα............
Επινόησε τον Δούρειο Ίππο...............
Μητέρα του Αχιλλέα...............
Πατέρας του Έκτορα........  .......
Έγραψε την Ιλιάδα............



Καλό απόγευμα στους μαθητές μου!
Από σήμερα μπορείτε να βλέπετε τις ασκήσεις εδώ!!

                    Γλώσσα

1)Παραγωγή επιθέτου δπό ουσιαστικο !
Γράψε όπως στο παράδειγμα:

Ουσιαστικά                        επίθετα
βροχή                          βροχερός
τύχη
πέτρα 
γυαλί
μαλλί
ασήμι

2)Γράφω δίπλα στα ρήματα τις μετοχές.
(-οντας  -ώντας)
πίνω                             πίνοντας
γελώ
πετώ
γράφω
ζητώ
τρέχω

3) Γράφω τις προστακτικές αορίστου των παρακάτω ρημάτων:

παίζω
γράφω
βάφω
περπατώ
                 

Γ2
               ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΙ ΚΑΙ ΔΙΑΙΡΕΣΕΙΣ
  
Να γίνουν οι πράξεις όπως στο παράδειγμα:

36: 9=4      γιατί   4×9=36 

63:9=
48:6=
40:8 =
56:7=
54:9=

Βρίσκω το αμέσως μικρότερο και το αμέσως μεγαλύτερο γινόμενο των αριθμών.

Με γινόμενα του 5
  μικρότερο                    μεγαλύτερο
    5×5               27           6×5
                          41
                          22
                           39

Η Διονυσία αγόρασε 5 πακέτα συνδετήρες.
Κάθε πακέτο περιείχε  80 συνδετήρες!!
Πόσους συνδετήρες αγόρασε συνολίκά;
Λύση


Απάντηση.......................





         






  Ασκήσεις Γλώσσας  σύμφωνσ με την ενότητα 2
"Στο σπίτι και στη γειτονιά"

Υπογραμμίζω στο κείμενο τα κύρια ονόματα.

Δεν ξέρω τι κάνουν τα άλλα δέντρα , αλλά εγώ μιλάω.Μιλάω από τότε που ο Δώρος κουβεντιάζει μαζί μου και μιλάω κσι γράφω σπό τη στιγμή που η Αγγελική  αποφάσισε να με κάνει μυθιστόρημα!
Γενικά θα μπορούσα να πω ότι ένα δέντρο μιλάει , όταν χαίρεται  ή όταν στα φύλλα του παίζουν τσ πουλιά, όπως λέει κι θεία Έλλη!!
(Φιλενάδα φουντουκιά μου, Αγγελιική Βαρελά)

          Τα  κύρια ονόματα γράφονται πάντα με κεφαλαίο,!Τα επίθετα με μικρό.
Γράψε δίπλα

Γράψε δίπλα σε κάθε κατηγορία ένα κύριο όνομα:
Ανθρώπων
Χωρών
Χωριών
Μηνών
Ημερών
Θαλασσών
Νησιών
Γιορτών
Τίτλων βιβλίου

3)Γράψε δίπλα από κάθε όνομα το επίθετο που βγαίνει(θέλει μικρό γράμμα)

Αρσενικό       θηλυκό                επίθετο (3 γένη)

Ελληνας        Ελ.............        ελληνικός,...............,..........


Γάλλος,

Ισπανός

Άγγλος




                        .Μελέτη περιβάλλοντος
                    .    Ενότητα   (ο τόπος μου)

 Σημείωσε Σ(σωστό) κσι   Λ(λάθος) δίπλα στις προτάσεις:

Η μεγαλύτερη έκταση της πατρίδας μας είναι πεδινή  .
 Οι κάτοικοι των ορεινών περιοχών είναι γεωργοί.
Τα βουνά τα λέμε και όρη.
Οι λίμνες έχουν αλμυρό νερό.
Σε πολλές λίμνες υπάρχουν ψάρια.


2)κύκλωσε το σωστό
.
Μια πεδινή έκταση ανάμεσα στα βουνά λέγεται:

 Πεδιάδα         κοιλάδα      οροπέδιο

Εκεί που χύνει τα νερά του ένα ποτάμι στη θάλασσα λέγεται:

συμβολή του ποταμού       εκβολή του ποταμού         κοίτη  του ποταμού

 Ένα ίσιο μέρος της γης λέγεται:

Οροσειρά         οροπέδιο     πεδιάδα   

3)Γράψε δίπλα  σε κάθε πρόταση το σωστό:

Βράχος της θάλασσας που φαίνεται λίγο η κορυφή του.....................
Μεγάλο κομμάτι στεριάς που μπαίνει βαθιά στη θάλασσα και βρέχεται από τρεις
μεριές.....................
Μια μικρή πεδιάδα που έχει γύρω γύρω βουνά..................
Τμήμα της θάλασσας πιυ μπαίνει βαθιά στη στεριά..............

Η άκρη της χερσονήσου.....................
Βράχος της θάλασσας που η κορυφή του δεν φαίνεται................
(κόλπος,ακρωτήρι,χερσόνησος,λεκανοπέδιο,σκόπελος,ύφαλος)
(Διαβάζετε την ενότητα και απαντάτε)



                                Γλώσσα
                   Επαναληπτικές ασκήσεις (σύμφωνα με τα γραμματικά φαινόμενα της
                                    ενότητας 3 )
                        "Γη  και θάλασσα"
Εκφραστικά μέσα που μας βοηθούν να περιγράψουμε σωστότερα στο  Σκέφτομαι και Γράφω ,είναι  εκτός των άλλων ,μεταφορά , παρομοίωση!
Θυμάμαι ακόμη ότι κυριολεξία σημαίνει το πραγματικό!


1)Σημείωσε Κ(κυριολεξία) ,Μ(μεταφορά), Σ,(παρομοίωση) στις παρακάτω προτάσεις:

Ο αετός πετά στον ουρανό.
Αγόρασα ένα χρυσό βραχιόλι.
Περπατά αργά σαν χελώνα.
Ο Πέτρος έχει χρυσή καρδιά.
Το μυαλό του πετάει δεξιά, αριστερά.
Τρέχει σαν ελάφι.

2)Ξαναγράφω τις λέξεις και βάζω   σωστά την απόστροφο .

που έχει     ....................
στα άρματα
το άφησα
 από όλα
του έδωσα
και άλλο
για αυτό
μέσα από το σπίτι
μέσα στη θάλασσα

(Προσοχή στα τέσσερα τελευταία! Θυμηθείτε τον κανόνα!

3)Αντιστοίζω τα  συνώνυμα(περίπου ίδια σημασία)

συντροφιά                   ισχυρός
οδός      .                         βάζω
δυνατός                        παρέα
αναχωρώ                      λεωφορείο
πληγή                            φεύγω
τοποθετώ                   τραύμα



              ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
                ΕΝΟΤΗΤΑ   5
     1)Γράφω τους αριθμούς με λόγια:

2.019 
1.483
5.001
4.702

2)  Γράφω ποιος αριθμός είναι;

2Χ 3Ε 6Μ

3Χ 5Μ

5Χ  1Ε 3Δ 9Μ

3)Κάνω τις πράξεις ,όπως στο παράδειγμα:

1.300+700 =1.000+(300+700)= 1.000+1.000=2.000

2.400+500=

3.600 +200=

1.900 -300= 1.000 +(900-300)= 1.000+600 =1.600
2.800-400=
3.700-500=

4)Κάνω τις πράξεις και τις επαληθεύσεις τους.

       2.587              επαλήθευση (ένα τρόπο)       

_        758
........................



     2.763           επαλήθευση
+   1.798
..................






                           ΙΣΤΟΡΙΑ
                          ΕΝΟΤΗΤΑ   1η

1)Κύκλωσε το σωστό.

Στην αρχή υπήρχε μόνο

η γη                 η θάλασσα          το χάος

Ο Ουρανός και η Γη ενώθηκαν και γέννησαν:

τους Γίγαντες             Τιτάνες          Δράκους

2)Η  Τιτανομαχία κράτησε :
5 χρόνια              10 χρόνια           15 χρόνια


Η Αμάλθεια  ήταν :
αλεπού      κατσίκα   γάτα

3)Βάλε Σ     και   Λ
Ο Κρόνος κατάπινε τα παιδιά του .

Ο Δίας  ήταν το έβδομο παιδί της Ρέας  .

Η Ρέα έδωσε στον Κρόνο να καταπιεί μια φασκιωμένη πέτρα.

4)Γράψε δίπλα σε κάθε Θεό την ιδιότητά του.

Δίας     πατέρας των  ............
Ερμής
Άρης
Διόνυσος
Απόλλωνας
Ποσειδώνας
Ήφαιστος
Αθηνά
Άρτεμη
Δήμητρα
Ήρα
Αφροδίτη

5)Με ποιο μύθο εξηγούσαν οι αρχαίοι Έλληνες την αλλαγή των εποχών







                     Γλώσσα            6/4/20

              Επαναληπτικές ασκήσεις στη 2η ενότητα
                     Διαβάζω το κείμενο

           Πάσχα στα πέλαγα
Το πλοίο ολοσκότεινο έσκιζε το νερό ζητώντας ανυπόμονα το λιμάνι του.
Δεν είχε άλλο φως παρά τα δυο χρωματιστά φανάρια ζερβόδεξα της γέφυρας .
Ένα άλλο φανάρι άσπρο ,αχτινοβόλο ψηλά στο πλωριό κατάρτι και άλλο ένα μικρό πίσω στην πρύμνη του.Τίποτε άλλο.
Οι επιβάτες όλοι ξαπλωμένοι στις καμπίνες τους, άλλοι παραδομένοι στον ύπνο τους και άλλοι παραδομένοι στους συλλογισμούς τους.
Οι ναύτες και οι θερμαστές , όσοι δεν είχαν υπηρεσία, κοιμόταν βαριά στα κρεβάτια τους.
Ο καπετάνιος με τον τιμονιέρη ορθοί στη γέφυρα, μαύροι ίσκιοι, σχεδόν ανάεροι, έλεγες ότι ήταν πνεύματα καλόγνωμα που κυβερνούσαν  στο χάος την τύχη του τυφλού σκάφους και των κοιμισμένων ανθρώπων....

Ανδρέας Καρκαβίτσας ( αύριο η συνέχεια)

1)Γράψε αντιγραφή την 1η παράγραφο ως τίποτε άλλο και σημείωσε τις μεταφορές!

2) Τα ρήματα έχουν δύο φωνές:ενεργητική και παθητική

Γράφω τι χρόνος  και τι φωνή  είναι   κάθε ρήμα :
 Παίζω: Ενεστώτας, ενεργητική φωνή
σκουπίζετε:
σκέφτομαι:
Καθίσατε
έχω γράψει:
Θα βαριέμαι
Κοιμόμουν:

3)παράγω ρήματα από ουσιαστικά
γειτονιά         γειτονεύω
εργάτης
φως
χαρά
ενθουσιασμός
ταξίδι




              Μαθηματικά

1) Υπολογίζω όπως στο παράδειγμα:
 50:6=  8    και      περισσεύουν     2
22 :3=
31 :10=
25:3=
68:7=

2) Λύσε όπως στο παράδειγμα:

44=(8×5) +4
35=(10×....) +......
17=(3×......)+......
58=(7×.......)+......
82=(9×.......)+.........
34=(6×.........)+......

3) βρίσκω το μικρότερο και   το μεγαλύτερο , όπως στο παράδειγμα:
Με γινόμενα του 6

7×6       45      8×6
              14           
                37
               50

Με γινόμενα του 9

7×9       65       8×9
               19
               48
              75




          Γλώσσα ....................................7/4/20

                               Διδακτικοί στόχοι  ανά κεφάλαιο ενότητας 2

                               Αντίθετες και σύνθετες λέξεις""

Διαβάζω το κείμενο κι επιλέγω ένα κομμάτι για   αντιγραφή(τρεις περίπου γραμμές).

                                     '"""  Πάσχα στα πέλαγα""





Έξαφνα η καμπάνα της γέφυρας σήμανε μεσάνυχτα. Μεσάνυχτα κι  η καμπάνα της πλώρης.
Το καμπανοχτύπημα γοργό,χαρούμενο,επέμενε να ρίχνει τόνους μεταλλικούς περίγυρα, κάτω στη σκοτεινή  θάλασσα και ψηλά στον αστροφώτιστο ουρανό και να κράζει όλους στο κατάστρωμα.
Και μεμιάς το σκοτεινό πλοίο πλημμύρισε από φως, από θόρυβο, από ζωή.
Άφησε το πλήρωμα τα γιατάκια και οι επιβάτες τις κουκέτες τους.
Εμπρός στην πλώρη και στην πρύμη πίσω ανυπόμονες, έφευγαν από τα χέρια του ναύκληρου οι σαίτες, έφταναν λες τ' αστέρια κι έπειτα  έσβηναν στην άβυσσο, πρασινοκόκκινα πεφτάστερα!!
Τα ξάρτια, τα σχοινιά, οι κουπαστές έλαμπαν σαν επιτάφιοι από τα κεριά,
Και δεν ήταν εκείνη τη στιγμή το  καράβι παρά ένα μεγάλο πολυκάντηλο, που έφευγε πάνω στα νερά σαν πυροτέχνημα!!!
Ανδρέας Καρκαβίτσας
Αν κάποια εικόνα από το κείμενο μου άρεσε τη ζωγραφίζω!

1)Υπογραμμίζω τις σύνθετες λέξεις του κειμένου!

2) Γράφω τις σύνθετες λέξεις .(το συνδετικό φωνήεν πάντα όμικρον)
ανεβαίνω+κατεβαίνω      ανεβοκατεβαίνω
ανάβω+ σβήνω       .......................
άνεμος + μύλος
άγριος+ κατσίκι
χιόνι +πέδιλα

3) Βρίσκω τα συνθετικά των λέξεων:
σκουρόχρωμος         σκούρος + χρώμα
ψηλόλιγνος
μπαλκονόπορτα
βουνοκορφή

4)Γράφω τις αντίθετες λέξεις:
μπαίνω
ανοίγω
μέσα
ψηλός






                 .                  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Διδακτικοί στόχοι να προσθέτουν και να αφαιρούν αριθμούς πάνω από το 1.000

1)Κάνω οριζόντια τις πράξεις:

120+610= (100+600) +(20+10)=700+30=730
240+330=
450+520=
2.650+1.340=(2.000+1.000)+(600 +300) +(50+40)=
3.120+2.810=
4.530+2.450)=


2)Λύνω κάθετα   και κάνω τις επαληθεύσεις
4.257+2.468=

3.624 - 1.567=

Εξάσκηση στον πολλαπλασιασμό

3)Συμπληρώνω ό,τι λείπει  για να ισχύουν οι ισότητες.


4×....=  16          .               ......×9=45
6×.....= 48                     ...........×7=42
.......× 3=21                     6×.........=30
.......× 9=36                    8×.......=72
7×.....= 56                       10×....=60






          Γλώσσα................................8/4/20

                              Πάσχα στα πέλαγα

Η γέφυρα με μια μεγάλη σημαία έμοιαζε  αγιατράπεζα. Ένα κανίστρι με κόκκινα αυγά  και άλλο με λαμπροκούλουρα ήταν απάνω. Ο πλοίαρχος σοβαρός  με ένα κερί αναμμένο στα χέρια άρχισε να ψέλνει το Χριστός7 Ανέστη.
Το πλήρωμα κι οι επιβάτες γύρω του, ξεφούσκωτοι και με κεριά στα χέρια ξαναλέγαν το τροπάριο ρυθμικά και με κατάνυξη.
-Χρόνια πολλά, κύριοι!
Χρόνια πολλά παιδιά μου ,ευχήθηκε άμα τελείωσε τον ψαλμό, γυρίζοντας πρώτα στους επιβάτες κι έπειτα  στο πλήρωμα ο πλοίαρχος.
-Χρόνια πολλά, καπετάνιε!!
-Και του χρόνου στα σπίτια σαςκύριοι,ενώ ένα μαργαριτάρι εφάνη στην άκρη των ματιών του.
-Και  του χρόνου στα σπίτια μας, καπετάνιε!!!


1)Διαβάζω το κείμενο κι επιλέγω 3 γραμμές αντιγρσφή!!

 Άσκηση ορθογραφίας.
Συμπλήρωσε σωστά κσι τόνισε , όπου χρειάζεται:
   Πριν από μερικές εβδομάδες  μετσκομ...σαμ...  σε  κ...νούρια  γ....τονιά.
Οι γ....τονές μας είν..... καλ....  κι ευγενικ....  άνθρ...π.....
Το διαμέρ...σμά  μας   έχει χώρο για π...χν...δια.
Σ...μερα τακτοποί...σα  τη σ...λλογ... μου από κάρτες , είδα  τ..λε..ραση και σ....ζήτ...σα με τον παππού!!
Δεν σας κρ..βω πως φοβάμ... λίγο χρ....άζομαι χρόνο για να προσαρμοστ...!!

 Γράφω το σωστό οριστικό άρθρο μπροστά σπό τα ουσιαστικά:
.........μέλισσας
..........δώρων
...........βιβλιοπώλη
...........χώρας
.............οικογένειες




                            ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
            Ενότητα: "Ζούμε μαζί"

1)Κύκλωσε το σωστό:

Ζούμε σε κοινότητες γιατί έχουμε:
ανάγκες             χάρτες       κανόνες


Για να ζούμε καλά ακολουθούμε:

δρόμους          χάρτες         κανόνες

Όταν υπάρχουν προβλήματα  στην κοινότητα  :

αφήνουμε τους άλλους να τα λύσουν    παραπονιόμαστε    ενδιαφερόμαστε γιατί

έχουμε κι εμείς ευθύνη




2)Γράψε έναν κανόνα για:
Το σπίτι  σου                 για την παραλία            για το σχολείο




Σημείωσε  Σ(σωστό) κσι Λ( λάθος)

Δικαίωμα ψήφου έχουν μόνο οι άντρες.

Πολλά γειτονικά χωριά αποτελούν ένα δήμο.

Η ψηφοφορία στις εκλογές είναι  μυστική.

Οι άνθρωποι οργανώθηκαν σε κοινότητες για να παίζουν.

Μέσα στην κοινότητα αισθάνονται ασφαλείς.







       Γλώσσα..............................9/4/20

     
Διαβάζω   το ποίημα
     

           ""Εαρινή συμφωνία""(Γιάννης Ρίτσος)



Άκου τα σήμαντρα των εξοχικών εκκλησιών.
Φτάνουν από πολύ μακριά, από πολύ βαθιά.
Απ' τα χείλη των παιδιών
απ' την άγνοια των χελιδονιών
απ' τις άσπρες αυλές της Κυριακής
απ'  τ' αγιοκλήματα και τους περιστερώνες των ταπεινών  σπιτιών!!
Άκου τα σήμαντρα των εαρινών εκκλησιών.......!


ΔΓράψε   ποιες δικές σου εικόνες  σου θυμίζουν Πάσχα.

2)κλίνε το ρήμσ  στέκομαι σε ενεστώτα  και παρατατικό.

3)Συμπλήρωσε σωστά τις καταλήξεις των ρημάτων:

Η Τούλα στέκετ....  στην πόρτα.

Κάθε πρωί σηκώνομ.... στις επτά.


Εμείς  ετοιμάζουμ..... το πρωινό μας.

Γιατί δεν κάθεστ......να φάτ..... μαζί μας;




        ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  Συμπληρώνω πόσο λείπει:

3.000+ 2.000+............=7.000

2.000+ 4.000+.............=8.000

2.500+ 1.500+..............=6.0000

4.600+ 1.400+ ...........= 10.000


Γράψε τον προηγούμενο και τον επόμενο αριθμό.
 

           Π                                                       Ε

     ..                            1.400

                                    1.780

                                     2.690

                                     2.010

                                   3.000

                                    5.999





Γλώσσα Γ2         26/4/20

 Διαβάζω το κείμενο και συνεχίζω την ιστορία:

Κάποτε ήταν μια όμορφη πόλιτεία , όπου οι άνθρωποι ξυπνούσαν χαρούμενοι και πήγαιναν στις δουλειές τους.
Η ζωή κυλούσε όμορφα και ήσυχα, ώσπου ένα βράδυ έφτασε ένας μάγος στην πόλη.
Είχε μακρόστενο πρόσωπο και δυο γαλάζια διαπεραστικά μάτια.
Οι κάτοικοι όταν τον είδαν τρόμαξαν!
"Θα κλειστείτε στα σπίτια  σας" τους είπε και θα βγαίνετε όταν το λεω εγώ, γιατί από εδώ κι εμπρός εγώ θα κυβερνάω αυτόν τον τόπο.
(Συνέχισε την ιστορία και γράψε πως μπορούν να διώξουν οι άνθρωποι τον μάγο για να ξαναγυρίσει η ζωή στην πόλη;
Μπορούν τα παιδιά να βοηθήσουν; πώς;)
Προσοχή δεν απαντάμε στις ερωτήσεις !
Μας βοηθούν απλά να σκεφτούμε πως θα συνεχίσουμε την ιστορία!

1)Γράψε σωστά τις λέξεις:

Βιβλιοπολίο      ...............................
μολήβη
γράφο
θάλλασα
τηλεώραση
έθουσα
σχολίο
αβλή
διεφθηντής

2)Βάλε το δεύτερο ουσιαστικό στη γενική , όπως στο παράδειγμα:
Το πλάτος- ο δρόμος    το πλάτος του δρόμου
οι σελίδες -το βιβλίο
το κεντρί-  η μέλισσα
οι επιβάτες-τα πλοία
τα μαγαζιά -οι έμποροι



                 Μαθηματικά
Πολλαπλασμός και διαίρεση
 1) Λύσε όπως στο παράδειγμα:
8×5=40        40:5=8

6×7=

3×6=

5×3=

9×3=

8×6=

9×6=



2)Κάνε τις πράξεις σύμφωνα με το παράδειγμα:

49:6=8   υπόλοιπο  1

57:7=

67:8=

56:9=

20:8=

37:5=


               Γλώσσα   Γ2             28/4/20

Διάβασε το κείμενο
Διάλεξε ένα κομμάτι για αντιγραφή και ζωγράφισε ότι σου αρέσει πιο πολύ.

    Τα κλειδιά της Πόλης

 Κάποτε υπήρχε μια πολιτεία
που ήταν όλοι γελαστοί
και χαρούμενοι πηγαίναν
στη δουλειά κάθε πρωί!!

Μα μια νύχτα, άγρια νύχτα
που όλα μοιάζαν σκοτεινά
μάγος μπήκε μες στην πόλη
και της κλέβει τα κλειδιά!!

Κλείδωσε μέσα τους ανθρώπους
τα όνειρα, τις αγκαλιές,
μα δεν μπόρεσε να φυλακίσει
τα πουλιά μες στις φωλιές!

Λεύτερα αυτά πετούσαν
στα δέντρα πάνω στα κλαδιά
κι αναρωτιόταν που να πήγαν
τα παιδιά της γειτονιάς!

Ένα βράδυ κουρασμένος
ο μάγος έπεσε να κοιμήθεί
και πλησίασε  κοντά του
ένα φανταχτερό πουλί!!

Χαμηλώνει τις φτερούγες,
  και του παίρνει τα κλειδιά
κι άνοιξε όλες τις πόρτες
κι άνοιξαν οι αγκαλιές
 και οι άνθρωποι κερδίσαν
τις χαμένες τους ζωές!!!!


Γεωργοπάλη  Κατερίνα

      ΑΣΚΗΣΕΙΣ   .ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ

Συμπλήρωσε σωστά τα ρήμστα στις προτάσεις:

    Ο Μανόλης   .................(γράφω)  χτες διαγώνισμα.
Πιστεύει ότι τα πήγε πολύ καλά, γιατί  χτες όλο το απόγευμα  ..................(διαβάζω)
Τώρα.........................(παίζω)  με τους φίλους του, γιατί χθες δεν ................(παίζω) καθόλου.
( Για να βάλετε στο σωστό χρόνο τα ρήματα  ,προσοχή στο πότε έγινε κάτι )


Συμπλήρωσε  σωστά:
    Ενεστώτας           Παρατατικός           Αόριστος
     γράφει 
                                     φωτίζαμε
                                                                       έσβησες
διαλέγουν



     ΙΣΤΟΡΙΑ
   ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΗ  ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
   1)Κύκλωσε το σωστό:

   Ο Αιήτης τοποθέτησε το χρυσόμαλλο δέρας πάνω σε μια
   μηλιά           βελανιδιά       ιτιά
Η Νεφέλη έσωσε τα παιδιά της με ένα χρυσόμαλλο
   Κριάρι        άλογο     πρόβατο


2) Απάντησε σωστά:
Πώς ονομάστηκε η θάλασσα που έπεσε η Έλλη;

Σε ποια χώρα ήταν βαδιλιάς ο Αιήτης;

Τι συμβούλεψε η Ινώ τις γυναίκες του Ορχομενού να κάνουν το σιτάρι;

Ποιος φύλαγε το χρυσόμαλλο δέρας;

3)   Σωστό ή Λάθος

  Η Ινώ πλήρωσε τους απεσταλμένους του βασιλιά.

Ο Αθάμας αποφάσισε να σώσει τα παιδιά του.

Το χρυσόμαλλο δέρας βρισκόταν στο δάσος του θεού Δία.

Το ψήσιμο των σπόρων βοήθησε να αυξηθεί η σοδειά.

Ο Αθάμας έστειλε ανθρώπους στο μαντείο των Δελφών.

Ο Φρίξος έπεσε  στη θάλασσα.

   


       Γλώσσα Γ2
 Δισβάζω το ποίημα κσι γράφωτη συνέχεια με ένα δικό μου κομμάτι.

               Στην άδεια πόλη  βγήκε βόλτα το φεγγάρι
               στρογγυλοκάθισε στις στέγες στα κλαδιά,
             απ ' τα παράθυρά μας κρυφοκοίταξε λιγάκι
            κι ένα παράπονο το πήρε ξαφνικά.
          Γεωργοπάλη Κατερινα

(Βοηθητικές ερωτήσεις για να γράψετε το δικό σας κομμάτι.
(Γιατί είχε παράπονο το φεγγάρι;
Τι του έλειπε; Τι θα ήθελε να αλλάξει;




   Ασκήσεις

Να ξαναγράψειε τις προτάσεις αλλάζοντας τα ουσιαστικά με επίθετα
,όπως στο παράδειγμα

      Το μαντίλι είναι από ύφασμα.
     Το μαντίλι είναι  υφασμάτινο.

Τα καράβια  είναι σπό χαρτί.
....................................................

Το χωράφι έχει σχήμα τριγώνου.
.............................................................

Τα κουτιά είναι μεταλλικά.
   ...................................................

 Να κλίνω το επιθετο χάρτινος στα 3 γένη


     ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

    Κάνω κάθετα τις αφαιρέσεις και τις επαληθεύσειις τους.

926-658                κάθετα                         επαληθεύσεις








835-923





Συμπληρώνω τις αριθμοσειρές



1199 ως το1220





2345 ως το 2360